Modele biznesu

Przemysł bowlingowy wkroczył w nową erę. Wraz z nim pojawiły się nowe modele biznesu które rewolucjonizują postrzeganie dotychczas bowlingu jako wyłącznie sportu. Poniżej przedstawiamy krótki opis każdego z modeli biznesowych które obserwowane są na świecie. Zapraszamy również do zapoznania się ze zdjęciami które można obejrzeć wybierając link pod każdym modelem biznesowym.

Tradycyjne Centrum Bowlingowe

Obiekt w którym bowling zajmuje dominujące miejsce, najczęściej jest jedynym elementem obiektu silnie ukierunkowanym na działalność  sportową z dużym zapleczem grup zorganizowanych wokół lig bowlingowych i rozgrywek turniejowych. Często w takiego rodzaju obiektach można spotkać kilka stołów bilardowych, proshop i  bar, który serwuje raczej przekąski uzupełniając ofertę bogatym zestawem drinków i napojów.

Centrum Butikowe

Centrum butikowe

Obiekt którego główna myślą przewodnią jest rozrywka z pełną gamą usług gastronomicznych na wysokim poziomie oraz bardzo dobrze zaopatrzonym barem. Swoim charakterem przypomina bardziej klub w którym bowling jest formą rozrywki, często adresowaną do grup zorganizowanych, którego zadaniem jest stworzenie atmosfery towarzyskiej dla klientów z zasobniejszym portfelem. Niekiedy występy zespołów muzycznych, wydarzenia artystyczne i wystawy, pokoje bilardowe lub snookerowe czy gry typu cyber czy virtual powiększają ofertę obiektu.
Zobacz przykładowe zdjęcia (dział Gallery)


Rodzinne Centrum rozrywki (FEC)

FEC

Projektowane z myślą o zabawie i rozrywce dla całej rodziny. Często wykorzystywane są takie elementy jak gry zręcznościowe, pokoje laser Tag,  go karty, pokoje przyjęć urodzinowych. Oferta gastronomiczna jest dość bogata oparta jednak o przygotowanie posiłków z półproduktów. Menu jest raczej niewyszukane, potrawy proste ale koniecznie smaczne i w odpowiedniej ilości. Często wykorzystuje się podnajem powierzchni dla gastronomii sieciowej.
Zobacz przykładowe zdjęcia (dział Gallery)



Centrum Hybrydowe

centrum hybrydowe

Centra Hybrydowe łączą i scalają elementy centrów rodzinnych oraz butikowych. Oferta obejmuje różnorodność rozrywek z rodzinnych centrów w połączeniu z pełną gastronomią na wysokim poziomie. W takim centrum dobrze powinny się czuć rodziny jak i pracownicy na imprezie firmowej.

Nierzadko spotyka się w jednym obiekcie koncepcje wydzielonych obszarów, czy obszarów o odmiennym wystroju dla podkreślenia stref wstępu dla określonego klienta. Dobrze wyposażony bar (zarówno w napoje alkoholowe jak i bezalkoholowe) będzie w stanie obsłużyć każdy typ klienta.

Centra hybrydowe wraz z centrami typu butikowego są obecnie najszybciej rozwijającymi się modelami biznesowymi  w nowo powstających obiektach rekreacyjnych.
Zobacz przykładowe zdjęcia (dział Gallery)


Należy jednoznacznie stwierdzić, iż Europa wypracowała swój własny styl i smak obiektów bowlingowych.  Obiekty o najwyższej klasie wykonania i doboru elementów składowych można obserwować w obiektach MKBowling oraz Fantasy Park w Polsce. Powstają również bardzo ładne i funkcjonalne obiekty o mniejszej skali, które swoim charakterem są bliższe centrom butikowym.

line
footer
© Bowling Polska 2010. Wszystkie prawa zastrzeżone. Projekt i realizacja: freelancer Mesje.Com